Macma Sp. z o. o.

Nie jesteś zalogowany

Logo jest ważne

Logo marki - przemów do swoich klientów!

Kojarzysz może żółtą, świecącą literę ,,M” na pokaźnych rozmiarów, betonowym słupie? Taką, która jaśnieje przy autostradach, stacjach benzynowych oraz większych ulicach miast i miasteczek? Oczywiście mowa o logotypie (a konkretnie o sygnecie, ale o tym za moment), jakim posługuje się firma McDonald's, która zaraz obok m.in. Coca Cola, Nike czy Apple, jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Czy gdyby rzeczone ,,M” było napisane innym fontem (czcionką) to wiedziałbyś, że chodzi o sieć popularnych restauracji typu fast-food? No właśnie…

Logo mówi więcej, niż tysiąc słów

Krótkie formy wizualne, jakimi są: logotyp lub/oraz sygnet, są Twoim znakiem rozpoznawczym, dlatego jeśli masz swoją firmę warto, abyś wziął je pod lupę. Co mówią o Twojej marce? Jaki komunikat wysyłają do klientów, którzy na nie patrzą?

Logotyp jest jednym z elementów identyfikacji wizualnej marki, która z kolei wchodzi w skład większego procesu, jakim jest branding - budowanie świadomości marki wśród obecnych i przyszłych klientów. W skład logotypu mogą wchodzić takie elementy jak:

  •  logo (zwykle nazwa firmy lub jej akronim)
  • sygnet (mała lub większa grafika)
  • tagline (slogan/motto firmy - w przypadku McDonald's tagline to słynne: ,,I’m lovin’ it”)

Tworzenie wymarzonego logo - jak się do tego zabrać?

Myślenie nad koncepcją logotypu to ogromne pole do popisu nie tylko dla grafika, ale przede wszystkim dla Ciebie - właściciela firmy. Zanim przystąpisz do tworzenia logo lub zlecisz jego wykonanie specjalistom, powinieneś dokładnie zastanowić się nad strategią swojego brandu. To jest praca domowa, której nie możesz przegapić, jeśli chcesz budować silną, wiarygodną markę.

  • Co chcesz zaoferować swoim klientom teraz, a co w przyszłości?

  • Chcesz, aby Twoja marka była postrzegana w sposób…?
  • Obietnicę jakich doznań składasz klientowi? Bliskość, radość, bezpieczeństwo, a może wręcz przeciwnie - beztroskie chwile, zabawa, energia i chwila zapomnienia?
  • Jakie USP posiadają oferowane przez Ciebie produkty bądź usługi?

Takie i wiele innych, strategicznych pytań powinieneś zadać sobie, zanim w ogóle usiądziesz do planowania wymarzonego logo. Dlaczego?

Logotyp przemawia do klientów niejako w Twoim imieniu, dlatego jego kolorystyka, fonty (ich rodzaj i wielkość) i ewentualny sygnet, powinny bardzo dokładnie odzwierciedlać to, czym Twoja marka jest i jaka chce być. Co więcej, logo - jego dopuszczalne formy oraz pole ochronne, powinno być integralną częścią identyfikacji wizualnej marki, zawartej w księdze znaku.Taki przemyślany koncept buduje spójny obraz Twojego brandu w świadomości odbiorców. To właśnie dzięki dobrej strategii przekazu oraz konsekwencji w działaniu, logotypy McDonald's czy Nike są rozpoznawalne na pierwszy rzut oka, wywołując u odbiorców określone skojarzenia.

Eksponuj swoje logo!

Jak widzisz, przemyślany logotyp to aspekt niezwykle ważny dla każdej marki. Pamiętaj, że warto często eksponować go wśród obecnych oraz przyszłych klientów nie tylko na samochodzie firmowym, w stopkach mailowych ale również na gadżetach reklamowych. Dlaczego? O efekcie czystej ekspozycji więcej możesz przeczytać w poprzednim wpisie na blogu.

Jeśli masz już swoje logo z którego jesteś dumny, my postaramy się nanieść je w trwały sposób na wybrane przez Ciebie artykuły. Odwiedź stronę drukarni MACMA i poznaj nowoczesne, trwałe metody znakowania szerokiej gamy gadżetów promocyjnych.


Natalia Tkacz-Brodacka
Specjalista do ds. marketingu Macma Polska