FAQ
-
1.1 Kto może podjąć z nami współpracę?
Nasza oferta jest skierowana wyłącznie do agencji reklamowych oraz firm pośredniczących w branży reklamowej, prowadzących działania promocyjne, kampanie reklamowe, organizujących eventy, a także zajmujących się projektowaniem i sprzedażą gadżetów reklamowych.
-
1.2 Jak rozpocząć z nami współpracę?
Rejestracja na stronie www.macma.pl.
Aby się zarejestrować należy wypełnić krótki formularz znajdujący się w zakładce Strefa dla Agencji, ZAREJESTRUJ SIĘ i kliknąć link aktywacyjny, który zostanie automatycznie wysłany na podany w formularzu adres e-mail. Następnie należy przesłać drogą elektroniczną (marketing@macma.pl ) dokumenty (NIP, REGON, KRS lub wpis do ewidencji) potwierdzające prowadzenie działalności reklamowej. Mogą Państwo także skorzystać z możliwości pobrania dokumentów z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego.
Kontakt telefoniczny: 71 330 54 60
Kontakt mailowy: marketing@macma.pl
Weryfikacja dokumentów jest niezbędna, ponieważ współpracujemy tylko i wyłącznie z agencjami reklamowymi oraz firmami działającymi w branży reklamowej. Dokumenty są wymagane ze względu na dobro naszych Klientów. Po pozytywnej weryfikacji następuje aktywacja konta Państwa firmy w bazie naszych klientów oraz przydzielenie opiekuna handlowego i rabatu agencyjnego.
-
1.3 W jaki sposób można się zarejestrować na stronie www.macma.pl?
Aby zarejestrować się w serwisie, należy wejść na stronę www.macma.pl, następnie przejść do zakładki Strefa dla Agencji i wybrać opcję zarejestruj się. W kolejnym etapie trzeba wypełnić krótki formularz rejestracyjny.
Jeśli firma współpracuje już z Macma Polska Sp. z o.o. należy uzupełnić podstawowe pola wpisując:
-imię i nazwisko
-adres poczty elektronicznej
-numer telefonu firmowego
-NIP firmy
Jeśli firma nie współpracowała jeszcze z Macma Polska Sp. z o.o. wymagane jest uzupełnienie dodatkowych informacji:
-nazwa firmy
-dokładny adres fakturowy
-firmowy adres poczty elektronicznej
-opcjonalnie dodatkowe rubryki: REGON, FAX oraz adres strony internetowej
UWAGA! W obu przypadkach należy zaznaczyć opcję "Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję zasady i warunki korzystania z serwisu firmy Macma Polska Sp. z o.o."
-
1.4 Jakie są korzyści z rejestracji w STREFIE DLA AGENCJI?
a) Podgląd stanów magazynowych i dostęp do cen po rabacie agencyjnym.
b) Możliwość korzystania ze sklepu internetowego MACMA WebShop oraz dodatkowych akcji promocyjnych.
c) Dostęp do porównywarki produktów i rozbudowanej wyszukiwarki
d) Darmowy katalog on-line do umieszczenia w prosty sposób na Państwa stronie internetowej.
e) Narzędzia internetowe: kreator wizualizacji, katalog no-name, ofertownik, kalkulator i generator e-ulotek.
f) Bezpłatny egzemplarz aktualnego katalogu po zamówieniu go on–line.
g) Newsletter - informacje o najnowszych promocjach i wyprzedażach
-
1.5 Dlaczego wymagamy przesłania dokumentów firmy?
Przed rozpoczęciem współpracy lub wysłaniem pierwszej wyceny, zawsze prosimy o przesłanie skanów dokumentów firmowych (NIP, REGON, KRS lub wpis do ewidencji). Współpracujemy wyłącznie z agencjami reklamowymi oraz pośrednikami na rynku reklamowym, dlatego bardzo uważnie podchodzimy do weryfikacji dokumentów pod kątem prowadzonej działalności. Jest to jednorazowa procedura, mająca na celu chronienie interesów naszych obecnych i przyszłych Klientów, a więc także Państwa. Informujemy, że mogą Państwo także skorzystać z możliwości pobrania dokumentów z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego.
-
2.1 Ogólne zasady składania zapytań ofertowych
W celu otrzymania wyceny należy złożyć odpowiednie zapytanie drogą mailową. Jest to jedyna forma, która zabezpiecza Państwa transakcje, a jednocześnie zapewnia poprawną identyfikację profilu klienta. Taka procedura uniemożliwia klientom końcowym dostęp do oferty stworzonej wyłącznie dla Państwa. Prosimy zatem o wyrozumiałość, ponieważ zasadę taką przyjęliśmy z myślą o Państwa interesach.
-
2.2 Składanie zamówień
Zamówienia przyjmowane są drogą mailową poprzez kontakt z przydzielonym Państwa firmie opiekunem handlowym. Zamówień dokonywać można również za pośrednictwem sklepu internetowego MACMA WebShop dostępnego po zalogowaniu na naszej stronie internetowej www.macma.pl .
-
2.3 W jakich godzinach można składać u nas zamówienia?
Dział Handlowy pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.
Zamówienia tradycyjne złożone do godziny 13:00 realizowane są tego samego dnia, po godzinie 13:00 - dnia następnego.
Zamówienia internetowe można składać w dowolnym czasie 24h na dobę, towar zostaje wówczas zarezerwowany, ale jego wysyłka następuje tylko w godzinach pracy działu handlowego.
-
2.4 Jak sprawdzić dostępność artykułów?
Po zalogowaniu na stronie www.macma.pl, należy uruchomić szybką wyszukiwarkę lub wyszukiwarkę zaawansowaną i wpisać nazwę lub kod produktu, który Państwa interesuje. Dodatkowo można podać szczegółowe parametry, jeżeli poszukiwany jest przedmiot o określonych cechach i konkretnych właściwościach. Na karcie produktu znajdują się informacje na temat stanów magazynowych oraz standardowego czasu realizacji zamówienia na towary dostępne w magazynie lokalnym oraz w Niemczech. W przypadku zamówień specjalnych (Direct Asia) czas ten ustalany jest indywidualnie z obsługą działu importu - wszelkie zapytania tego typu można wysyłać na adres e-mail: import@macma.pl .
-
2.5 Jakie jest minimalne zamówienie?
Nie istnieją regulacje w zakresie minimalnych lub maksymalnych limitów dotyczących zamówień. Warto jednak pamiętać, że przy większych zamówieniach (kwotowo, nie ilościowo) istnieje możliwość negocjowania większego rabatu, a przy zamówieniu od 500zł netto - obowiązuje darmowa wysyłka.
-
2.6 W jaki sposób można zrealizować zamówienia pozakatalogowe?
W odpowiedzi na potrzeby naszych Klientów wprowadziliśmy do oferty usługę Direct Asia, w ramach której realizowana jest kompleksowa obsługa zamówień indywidualnych bezpośrednio u dostawców na Dalekim Wschodzie. Dzięki temu jesteśmy w stanie zrealizować zamówienie niestandardowe (nie objęte ofertą katalogową), w ramach usługi Direct Asia. W przypadku zainteresowania zamówieniami pozakatalogowymi, należy skorzystać z formularza znajdującego sie [TUTAJ] lub skontaktować się bezpośrednio z naszym działem importu, adres e-mail import@macma.pl .
-
2.7 Czy istnieje możliwość zamówienia wzorów produktów?
Istnieje możliwość zamówienia pojedynczych egzemplarzy konkretnych produktów. Przy zamówieniach na wzór udzielamy aż 50% rabatu od ceny katalogowej! Koszt transportu wzorów wynosi 9 zł netto.
-
2.8 Aktualne promocje
Nasze najnowsze promocje znajdziecie Państwo po zalogowaniu na stronie www.macma.pl w zakładkach Promocje oraz Top Gadżet. Wszystkie akcje promocyjne są określone czasowo lub obowiązują do wyczerpania zapasów.
Uwaga! Podane ceny z reguły uwzględniają już rabat agencyjny.
-
3.1 Kto może korzystać ze sklepu internetowego?
Ze sklepu internetowego mogą korzystać wszyscy klienci posiadający konto z dostępem do Strefy dla Agencji. Jeżeli jeszcze nie posiadacie Państwo konta, zachęcamy do zarejestrowania się klikając TUTAJ.
Zasady użytkowania sklepu internetowego Macma WebShop określa w sposób szczegółowy Regulamin Sklepu, dostępny po zalogowaniu w zakładce Dokumenty i regulaminy.
-
3.2 Jakich realizacji można dokonywać poprzez nasz sklep internetowy?
Za pośrednictwem Macma WebShop można dokonywać zakupów produktów bez znakowania lub ze znakowaniem (aktualne cenniki dostępne są po zalogowaniu w Strefie dla Agencji, w zakładce Cenniki, katalogi i bazy danych). Przy zamówieniu mieszanym, obejmującym produkty bez znakowania oraz ze znakowaniem, termin realizacji i koszty wysyłki uzależnione są od wyboru jednej spośród dwóch możliwych opcji:
-towar dostarczony w postaci dwóch wysyłek - oddzielnie produkty ze znakowaniem i bez znakowania; ta opcja zwiększa koszty wysyłki, jednak przyspiesza wysyłkę produktów nieoznakowanych, które trafiają do odbioru w przeciągu 24h
-wysyłka towaru nieoznakowanego wraz z produktami oznakowanymi- wówczs termin i koszt wysyłki jest wspólny
-
3.3 Podstawowe korzyści wynikające z zakupów poprzez sklep internetowy Macma WebShop?
Stworzyliśmy Macma WebShop w celu ułatwienia Państwu dokonywania zakupów z każdego miejsca i o każdej porze. Zadbaliśmy o to, by Państwa zakupy nie tylko były łatwe i przyjemne, ale przede wszystkim bezpieczne. Istnieje możliwość realizacji zamówień artykułów z nadrukiem jak i nieoznakowanych produktów.
-
3.4 Regulacje prawne dotyczące korzystania ze sklepu internetowego
Ogólne zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego Macma WebShop reguluje odpowiedni regulamin dostępny po zalogowaniu na www.macma.pl . Zawarte są w nim informacje na temat kosztów dostawy i czasu realizacji zamówień, płatności, reklamacji i zwrotów, a także ogólne zasady korzystania. Regulamin sklepu można pobrać TUTAJ
-
4.1 Jakie techniki nadruku wykorzystujemy?
Posiadamy bogaty serwis nadruków i wykorzystujemy: doming, druk cyfrowy UV, etykiety, grawer laserowy, haft komputerowy, kalkę ceramiczną, sitodruk, sitodruk na tekstyliach, sublimację, tampodruk, termotransfer, termotransfer cyfrowy, tłoczenie. Techniki i grupy znakowania znajdują się przy każdym produkcie. Cennik nadruków i grawerowania określa szczegółowo warunki realizacji wykonania znakowania artykułów. Znajdziecie go Państwo po zalogowaniu w zakładce Cenniki, katalogi i bazy danych lub klikając TUTAJ.
-
4.2 Ustalanie miejsca nadruku
Proponujemy najlepsze rozwiązania określając stałe miejsca i wielkości znakowania na poszczególnych produktach. Jednak jesteśmy elastyczni i jeżeli technicznie jest to możliwe, wówczas po wcześniejszym kontakcie i ustaleniu tej kwestii z opiekunem handlowym, można umieścić nadruk w innym miejscu. Zazwyczaj sugerujemy kilka wizualizacji do wyboru, po zaakceptowaniu przez klienta jednej z nich, następuje realizacja zlecenia.
-
4.3 Interpretacja oznaczeń nadruków
Każdy produkt ma przypisaną grupę nadruku, zarówno w katalogu jak i na stronie internetowej. Poniżej znajduje się interpretacja skrótów:
DO, DO1USB, DO2USB - doming
DC1, DC2 - druk cyfrowy UV
ET(N1), ET(N2), ET(N3), ET(P) - etykiety
L1, L2, L3 - grawer laserowy
HF - haft komputerowy
C1- kalka ceramiczna (kubki) + miejsca znakowania A, A1, B, B1, A+A1, B+B1, A+B, A1+B1, C, I, D, J, K+K1, E, E1, F
C2 - kalka ceramiczna (pozostałe produkty)
S1, S2 - sitodruk, sitodruk na tekstyliach
SU - sublimacja
T1, T2, T3, T4 - tampodruk
TT1, TT2, TT3 - termotransfer
TC - termotransfer cyfrowy
HS - tłoczenie
-
4.4 Znakowanie towaru powierzonego
Istnieje możliwość znakowania artykułów powierzonych. Oferujemy znakowanie technikami:
Doming
Druk UV
Etykiety
Grawer laserowy
Haft komputerowy
Kalka ceramiczna
Sitodruk
Sublimacja
Tampodruk
Termotransfer
Tłoczenie
Termotransfer cyfrowy
Indywidualną wyceną zleceń zajmuje się nasza drukarnia- e-mail: drukarnia@macma.pl .
-
5.1 Jakie są standardowe terminy realizacji zamówienia?
Produkty zamówione bez znakowania, które są dostępne w magazynie lokalnym, wysyłane są najpóźniej 24 godziny po przyjęciu zamówienia. Natomiast, jeżeli towar znajduje się w magazynie w Niemczech dostawa następuje w terminie od 2 do 7 dni od dnia zamówienia.
Produkty zamówione ze znakowaniem - termin dostawy jest zależny od dostępności i ilości zleconego materiału. Planowany termin realizacji znakowania dla 100-500 szt. następuje najpóźniej do 5 dni roboczych. Powyżej 1000 szt. czas może być nieco wydłużony, co ustalane jest indywidualnie jeszcze przed finalizacją zamówienia.
-
5.2 Jakie są koszty transportu?
Koszt wysyłki jednej paczki to 15 zł. Paczka oznacza pakunek o masie nie przekraczającej 31,5 kg o maksymalnych wymiarach 60x60x140 cm.
W przypadku zamówień powyżej 500 zł netto (po uwzględnieniu rabatu agencyjnego) transport do klienta (w jedno miejsce) jest bezpłatny. Bezpłatny transport przysługuje również przy zamówieniach katalogów (niezależnie od ilości).
Koszt transportu wzorów w przypadku paczek do 31,5 kg wynosi 9 zł netto.
UWAGA: Wysyłka ceramiki wiąże się z dodatkowym zabezpieczeniem towaru. Poniżej cennik wysyłki ceramiki:
do 100 szt. kubków - koszt 52 zł netto
100-250 szt. kubków - koszt 55 zł netto
250-1080 szt. kubków - koszt 115 zł netto
-
5.3 Wysyłki i dostawy towaru
Towar dostarczamy Państwu za pośrednictwem firm kurierskich: DPD, UPS oraz Raben.
-
6.1 Ogólne zasady płatności
Pierwsze 3 zamówienia realizowane są na zasadzie dokonania przedpłaty przez zamawiającego. Po trzecim zamówieniu i deklaracji chęci współpracy zawierana jest umowa o współpracy, która stwarza możliwość regulowania zobowiązań przelewem z odroczonym terminem płatności.
Umowa o współpracy znajduje się w Strefie dla Agencji w zakładce Dokumenty i regulaminy (dostępne po zalogowaniu).
-
6.2 Z czego wynika proponowana przez nas cena dla agencji reklamowych?
Proponowana cena za wybrany produkt jest ceną katalogową pomniejszoną o rabat agencyjny ustalany zawsze indywidualnie dla każdej agencji. Wszystkie agencje, które wyrażą chęć współpracy, otrzymują na wstępie podstawowy rabat na towar. W trakcie rozwoju współpracy rabat ten może ulec zwiększeniu.
Zaznaczamy też, że Macma Polska Sp. z o.o. stara się elastycznie podchodzić do klientów i w zależności od kwotowej wielkości zamówienia zawsze istnieje możliwość negocjacji ceny oraz uzyskanie specjalnego rabatu.
-
6.3 Czy podane przez nas ceny to kwoty netto czy brutto?
Wszystkie ceny, zarówno na stronie www.macma.pl, jak i w katalogu podawane są w kwotach netto. Należy do nich doliczyć VAT, który obecnie wynosi 23%.
-
7.1 Zamawianie katalogów
Katalogi można zamówić za pośrednictwem naszej strony internetowej - należy zalogować się, a następnie w Strefie dla Agencji wejść w zakładkę Zamów katalog i wypełnić formularz. Katalogi można zamówić również drogą mailową, wysyłając zamówienie na adres: kontakt@macma.pl lub kontaktując się bezpośrednio z przydzielonym Państwu opiekunem handlowym.
-
7.2 Odpłatność za katalogi
1 sztuka katalogu jest przez nas wysyłana bezpłatnie. Natomiast przy zamówieniu większej ilości katalogów należy uwzględnić opłatę w wysokości 8,90 PLN netto za sztukę. Wysyłka katalogów niezależnie od ilości jest darmowa.
-
7.3 Czy istnieje możliwość zindywidualizowania katalogu?
Każdy klient ma możliwość zamówienia 50, 100, 150, 200, 250, 300, 500 lub więcej sztuk katalogów z własną okładką wraz z 4 lub 8 dodatkowymi stronami przedstawiającymi indywidualną ofertę firmy. Umowa na katalogi dostępna jest po zalogowaniu w Strefie dla Agencji w zakładce Dokumenty i regulaminy.
-
7.4 Czym jest katalog no-name?
Katalog no-name jest formą wsparcia Państwa sprzedaży i zawiera pełną ofertę produktową naszej firmy. Każda agencja może wygenerować indywidulany link z katalogiem, wprowadzić własne ustawienia dotyczące cen oraz jego wyglądu. Wszystkie ustawienia należy wprowadzać poprzez Mój profil (dostępny po zalogowaniu) na stronie www.macma.pl. Gotowy link można zamieścić bezpośrednio na stronie internetowej lub wysłać do klienta. Instrukcja dotycząca założenia katalogu dostępna jest po zalogowaniu w Strefie dla Agencji w zakładce Instrukcje do e-narzędzi. Katalog aktualizuje się automatycznie.
-
8.1 Kiedy reklamacja może zostać uznana?
W przypadku stwierdzenia niezgodności zamówienia ze stanem faktycznym przesyłki lub uszkodzeniem przesyłki w transporcie, istnieje możliwość zgłoszenia reklamacji. Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z warunkami dokonywania reklamacji i zwrotów zawartymi w regulaminie dostępnym po zalogowaniu w Strefie dla Agencji w zakładce Dokumenty i regulaminy.
-
8.2 Warunki zwrotu towaru
Wszelkie zwroty powinny być wcześniej uzgodnione z działem handlowym i magazynem, szczególnie w przypadku wysyłek wielopaczkowych i większych gabarytów w celu ustalenia odbioru towaru. Każdy odbierający paczkę proszony jest o sprawdzenie czy przesyłka jest kompletna i nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu. W przypadku uszkodzeń w transporcie ważne jest spisanie przez pracownika firmy kurierskiej protokołu reklamacji. Uszkodzenia stwierdzone po odjeździe kuriera nie będą rozpatrywane.
-
8.3 Protokół zwrotu towaru
Informacje o towarze reklamacyjnym lub zwrotach towaru powinny być poprzedzone wypełnieniem i załączeniem protokołu zwrotu/reklamacji i odesłane wraz ze zwróconym towarem na koszt firmy Macma Polska Sp. z o.o. na adres magazynu:
Macma Polska Sp. z o.o. - Magazyn
Byków, ul. Wrocławska 41
55-095 Mirków
Protokół zwrotu/reklamacji dostępny jest po zalogowaniu w Strefie dla Agencji w zakładce Dokumenty i regulaminy.
-
8.4 Jakie jest dalsze postępowanie z reklamowanym towarem?
Towar reklamacyjny podlega obowiązkowemu zwrotowi. Reklamacje rozpatrywane są po fizycznym zwrocie towaru do siedziby magazynu firmy Macma Polska Sp. z o.o., zgodnie z założeniami regulaminu. Zwrócony towar, uszkodzony lub nie posiadający opakowania pierwotnego nie będzie podlegał zwrotowi, chyba, że fakt ten został wcześniej zgłoszony podczas odbioru w obecności kuriera.
Zwracany towar powinien być odpowiednio zabezpieczony i oznaczony celem ochrony przed uszkodzeniami podczas transportu. W przypadku stwierdzonych uchybień w tej kwestii nadawca (klient) zostanie obciążony kosztami w stosunku do powstałych uszkodzeń.
Towar zwracany w celu rozliczenia księgowego posiadający ubytki (uszkodzenia, brak opakowania pierwotnego) nie będzie podlegał zwrotowi i takiemu rozliczeniu, chyba że fakt ten został wcześniej zgłoszony przy odbiorze towaru przez klienta dostarczonego od firmy Macma Polska Sp. z o.o. W momencie nadania przesyłki nie podlegającej reklamacji na koszt firmy Macma Polska Sp. z o.o., nadawca (klient) zostanie obciążony kosztami transportu zgodnie z ilością nadanych przesyłek, za które otrzyma od nas stosowny dokument księgowy.
-
10.1 Utrata i przywrócenie hasła dostępu do Strefy dla Agencji
W przypadku zagubienia hasła należy skorzystać z opcji Zapomniałem hasła dostępnej przy logowaniu i wpisać adres e-mail, który został użyty przy rejestracji konta. Na podany adres e-mail zostanie wówczas wysłane nowe hasło, które następnie po zalogowaniu można zmienić na dowolnie wybrane, składające się przynajmniej z 5 znaków (ustawić nowe hasło można poprzez Mój profil - Ustawienia konta - Ustaw własne hasło).
Jeżeli pomimo wykonania tych operacji, nadal nie możecie się Państwo zalogować do naszego serwisu, prosimy o kontakt pod numerem tel. 71 330 54 60 lub o wiadomość na adres e-mail: kontakt@macma.pl.
-
10.2 Dokumenty do pobrania
Dokumenty określające ogólne zasady współpracy z firmą Macma Polska Sp. z o.o. są dostępne po zalogowaniu w Strefie dla Agencji w zakładkach Cenniki, katalogi i bazy danych oraz Dokumenty i regulaminy. Znajdą tam Państwo m.in. nasze najnowsze katalogi, cenniki produktów i znakowania, umowę współpracy, umowę na katalogi, regulamin sklepu internetowego Macma WebShop, a także protokół zwrotu towaru, niezbędny w przypadku rozpatrzenia reklamacji.
-
11.1 Czym są pliki cookies?
Pliki "cookies" są małymi plikami tekstowymi, które pozwalają rejestrować aktywność użytkownika online. Mają za zadanie ułatwić poruszanie się po stronie, ponieważ dzięki rozpoznaniu użytkownika wyświetlają witrynę dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. Wyłączenie plików „cookies” może spowodować ograniczenie dostępu do niektórych funkcji serwisu lub nieprawidłowe działanie strony.